Mit tehet a testünkkel az ülőmunka I.

A számítógépes munka elsősorban a kezeinket, az ujjainkat és a csuklónkat veszi igénybe a kattintgatással, a controll c-controll v-vel, a több órás gépeléssel és a többi.

Ínhüvelygyulladás

Ha gyakran érzel fájdalmat a csuklódban, időnként zsibbadást az ujjaidban, érdemes komolyabban venni ezeket a tüneteket. Igen, tüneteket. Ezek ugyanis egy idő után fájdalommá duzzadnak, ami az olyan egyszerű mozdulatok megtételét is gyötrelemmé teszi, mint egy kilincs lenyomása vagy a kézi sebváltás.

Az inakat ínhüvely óvja a sérülésektől, a benne található ízületi nedv a szabad mozgatást teszi lehetővé. Ilyen ínhüvellyel burkolt inak vanak az ujjainkon, a kézfejünkön, a csuklónknál és a bokánknál. Az ínhüvelygyulladás panasza éppen ezért ezeket a területeket sújtja leginkább.

Mind a sport során, mind az irodai munka következtében, az ismétlődő terhelés miatt kialakulhat ínhüvelygyulladás, ami akár krónikussá is válhat. A probléma odafigyeléssel elkerülhető, ha az érintett végtag hamar elfárad, eleinte múlófájdalom jelzi ezt, ami kezdődő gyulladás jele lehet. Ha a fájdalom állandósul, a gyógyulás hetekig is eltarthat, érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a megelőzésre.

Az enyhébb, fibrines ínhüvelygyulladás kezelése sok esetben könnyen megoldható, míg a fertőzés következtében kialakult gennyes ínhüvelygyulladással mindenképpen orvoshoz kell fordulni. A gyógyulás mindkét esetben hetekig tartó folyamat, és utána is érdemes kerülni az adott ízület terhelését, mert könnyen visszatérhet a probléma.

A megelőzés, gyógyító kezelés lépései

Ilyen esetekben mindig csökkenteni kell az érintett végtag terhelését, erre kiváló megoldás lehet egy, az adott ízületre szabott rögzítő alkalmazása. Például bokarögzítő bokainstabilitás, csuklórögzítő csuklósajgás stb. esetén. A legjobb megoldást erre napainkban az orthézisek jelentik.

Monoton munkavégzés közben tartsunk több kisebb szünetet, ha kell. Csuklópanaszok esetében nagy segítség lehet a munkavégzés során csuklótámasz alkalmazása is.

Időnként végezzünk nyújtógyakorlatokat, és mozgassuk át a merev inakat, izmokat, növelve ezáltal azok rugalmasságát.

A lokális gyulladáscsökkentő krémek, tapaszok is fokozhatják a gyógyulást, ahogy a hűsítő lóbalzsam is enyhíti a fájdalmat. Ezek kapcsán érdemes kikérni az orvos tanácsát.

Ha ezek ellenére nem múlik a fájdalom, mindenképpen javasolt ortopéd szakorvos felkeresése is.

Az általunk bemutatott termékek széles választékban járulnak hozzá az ízületi panaszok gyógyulásához tetőtől-talpig. Válogass közülük EGÉSZségedre!

Tetszett a termékajánló? Akkor oszd meg az ismerőseiddel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Szólj hozzá!

Értesülj legújabb akcióinkról, iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj elsőként a legújabb termékekről és az akciókról!