Az elmúlt évek során, az ülőmunka, a mozgásszegény életmód hatására folyamatosan nőtt a gerincbántalmak következtében kialakult munkaképtelenek száma. Mára a népesség 70-80 százalékát érintik az ebből fakadó tünetek. Különösen magas arány figyelhető meg a 30-45 év közötti aktív dolgozói státuszban lévő személyeknél.

Az orvosi rendelők, ortopédiai és reumatológiai szakrendelések várói napról napra megtelnek az ülőmunka és életmód áldozataival. Ezeket a körülményeket csak tovább fokozzák az okos-eszközeink. Míg a korábbi felmérések szerint átlagosan napi 2-4 óra között alakult a mobilozásra fordított időnk, addig az újabb kutatások rámutattak arra, hogy egy átlagos iPhone-felhasználó hét nap alatt egy teljes munkahétnyi időt képes a képernyő nézegetésével eltölteni. A mobil, a tablet használata azonban rendszeres és egyoldalú terhelést ró az ízületeinkre.

A kütyük használata során végig természetellenes szögben tartjuk a fejünket és a nyakunkat, így utóbbiban egy idő után a fájdalom megjelenése sem várat magára. Elmondható, hogy a nyaki gerinc- és csuklópanaszok okozója napjainkban elsősorban a túlzásba vitt mobilozással és a tabletezéssel összefüggésbe hozható helytelen testtartás.

Felgyorsult világunkban ezek az eszközök mára nélkülözhetetlenné váltak, használatuk során érdemes szünetet tartani, időről-időre átmozgatni az igénybe vett ízületeket és változtatni a testtartásunkon.
Sajnos az is elmondható, hogy a mozgásszervi károsodás nem csak az idősebb korosztályt érinti, hanem már az iskolapadban kezdetét veszi, és egyre több gyermeknél figyelhető meg a tartáshibák következtében kialakuló gerincferdülés. Mindezt tovább fokozza az a tény is, hogy az okos-eszközök használata sem csak a felnőttekre koncentrálódik.

A csuklóízület ellenségei

A számítógép billentyűzetének, egerének, monitorának elhelyezése nem csak a testtartásunkat és a látásunkat befolyásolja, de a csuklóízület épségét is. Az olyan rendszeresen végzett, apró mozdulatok, mint a klikkelés, a Ctrl-c, Ctrl-v, vagy gépelés, RSI-szindrómához vezethetnek (repetitive strain injury syndrome). Ez szintén korunk egyik népbetegségének számít. A kéztőalagút szindróma szintén gyakori panasz az ülőmunkát végzők körében.

Kialakulását olyan tünetek jelezhetik, mint a zsibbadás és fájdalom az ujjakban, a csuklóban.
Az ínhüvely gyulladás mellett gyakori a hüvelykujj ízületi gyulladása, ami az arthritis, osteoarthritis egyik formája. Elsősorban a terhelés, kopás miatt alakul ki. Korunk számítógépes munkavégzése is sokban hozzájárul a csuklót és a hüvelyket érintő ízületi gyulladások kialakulásához. A gyulladásra figyelmeztető első tünet lehet, amikor fogás vagy munkavégzés során fájlalni kezdjük a hüvelykujj alsó felét, illetve gyengeséget érzünk benne. Kezelés, pihentetés nélkül a panaszok súlyosbodhatnak.

Kialakult a nyaki, gerinc-, csuklóízületi panaszok

A fentebb említettek következtében kialakuló kóros izomtónus eloszlás jórészt a nyaki izmok görcsössé válásával, a gerinc stabilitásáért felelős mély hátizmok háttérbe szorulásával, meggyengülésével jár együtt. Az izomtónus fokozódások következtében a tünetek a derékfájástól a végtagok zsibbadásáig, fájdalmáig vezethetnek. Súlyosabb esetben a gerincoszlop nem megfelelő terhelése miatt porckorongsérv is kialakulhat.

Sok esetben a krónikus fejfájás hátterében a nyaki izmok problémái is állhatnak.

Ilyen esetekben nagyon fontos, hogy időt szánjunk a rendszeres testmozgásra, az állóképességünk fokozására, az izomerő növelésére. Az úszás a lehető legjobb mozgásforma arra, hogy a törzsünk gerinc-stabilitásért felelős tartóizmait megerősítsük. Mindezek mellett fontos az izomgörcsöket oldó nyújtás, lazítás, masszázs is. A mozgásokat ajánlott lassan, pontosan végezni, mert a kapkodás újabb mozgásszervi panaszokhoz vezethet.

Hosszú távon az említett szimptómák tartós munkaképtelenséget okozhatnak. Sok esetben pedig a fájdalomcsillapító krémek, tapaszok sem oldják meg a problémát. Ezekben az esetekben legtöbbször az érintett ízületek tehermentesítésére van szükség.

Mostanra a te ízületeidet is alaposan megnyirbálta a munka és az ezzel járó mozgásszegény életmód? Alábbi termékeink segítenek abban, hogy támogathasd saját testi épségedet, különös tekintettel azokra az ízületekre, amik a leginkább ki vannak téve a mindennapos terhelésnek.

Szívből ajánljuk az alábbi top termékeket:

Az egyik leginnovatívabb otthoni izomlazító megoldás, instant fájdalomcsillapító, vérkeringésfokozó megoldás a nyak-, váll-, hát-, derék-, gerincízület átmozgatására. A részletekért és a termékért kattints IDE.

Az orvostechnikai eszközt, gyógyászati segédeszközt kifejezetten a derékpanaszok megelőzésére, a derék tehermentesítésére fejlesztették ki. Akár az irodában is viselhető. Az alábbi méretekben kapható: S/M/L/XL. A részletekért és a termékért kattints IDE.

Professzionális megoldást nyújt a csuklópanaszokra. Kivételes kényelmet nyújt, miközben gondoskodik a csukló- és hüvelykujjfájdalom enyhítéséről. Mindkét kézen használható. A részletekért és a termékért kattints IDE.

A mérnökökből és orvosi szakemberekből álló szakértői csoport támogatásával kifejlesztett Futuro Night csuklórögzítő használatával csökkenthető a kéztőalagút (Carpalis) szindrómából, ínhüvelygyulladásból, rándulásból, ízületi gyulladásból származó fájdalom. Éjszakai használatra ajánljuk. A részletekért és a termékért kattints IDE.

Tökéletesen alkalmas a gyulladt hüvelykujj és csukló területének helyi rögzítésére és támasztására, ezáltal elősegíti az érintett terület regenerálódását. A részletekért és a termékért kattints IDE.

Tetszett a termékajánló? Akkor oszd meg az ismerőseiddel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Szólj hozzá!

Értesülj legújabb akcióinkról, iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj elsőként a legújabb termékekről és az akciókról!